Головна Новини Децентралізація влади Доступ до публічної інформації Запобігання проявам корупції Безвізовий режим: запитання та відповіді

Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України

^Нагору

«Амброзія полинолиста – небезпечний для людини та довкілля бур’ян». 

Амброзія полинолиста дводольна рослина дуже небезпечний карантинний бур'ян. За своїм зовнішнім виглядом нагадує полин звичайний. Сходи Амброзії полинолистої з'являються наприкінці квітня в першій декаді травня. Цвісти вона  починає з другої половини липня. Період цвітіння триває по жовтень. Плодоносить амброзія полинолиста в період з вересня по листопад. Розмножується насінням. Одна рослина формує від 10 до 25 тис. штук насінин, а на високорозвинених рослинах утворюється від 80 до 100 тис. насінин,  які мають властивість зберігати життєздатність в грунті  від 10 до 40 років. Амброзія полинолиста маючи властивість розвивати потужну надземну частину.

Пилок амброзії – найсильніший алерген для людей різного віку. Нежить, кашель, сльозотеча, свербіж, астматичні прояви, огидне самопочуття – все це отруює життя величезної кількості населенню району. Від алергії не застрахований ніхто. Абсолютно здорова людина знічев’я може відчувати неабиякий дискомфорт.

Враховуючи велику шкідливість амброзії полинолистої, як для сільського господарства, так для здоров'я людини, боротьба з нею є одним з важливих і першочергових завдань усіх землекористувачів. Проведення робіт по знищенню амброзії — це обов’язок всіх власників землі, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та мешканців району. Невиконання фітосанітарних заходів з карантину рослин щодо знищення амброзії полинолистої тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу як на посадових осіб, так і на громадян згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення (ст.52 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Знищуйте амброзію полинолисту – небезпечний карантинний бур’ян!

 УВАГА небезпечні харчові вантажі. 

До Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України надійшло інформаційне повідомлення системи RASFF 2016.0401 від 06.04.2016 стосовно вмісту у шоколадному печиві «Disney chocolate chip cookies» інгредієнту, що не зазначений на етикетці та який може викликати алергічну реакцію, що експортується з Данії (виробництва Jacobsens Bakery Ltd) в окремі держави-члени ЄС, а також в Україну. Харчовий продукт надійшов по таких кодах:
57 76879 01205 9;
57 76879 01096 3;
57 76879 01372 8;
57 76879 01373 5.
У разі виявлення невідповідностей повідомляти Управління Держпродспоживслужби в Єланецькому районі.
 
Перехоплено заражений вантаж
14 квітня 2016 року в Київській області при проведенні фітосанітарного контролю в м/п «Димитрово» у вантажі салату латук, вагою 14 тонн, походженням з Тунісу, виявлено карантинний, обмежено поширений на території України шкідливий організм – західний квітковий трипс (Frankliniella occidentalis Perg.) (імаго в живому стані).
 Фітосанітарні заходи: заражений вантаж затримано, до нього будуть вжиті відповідні фітосанітарні заходи.
 
Томатна міль знову наступає

13 квітня 2016 року в Одеській області при проведенні фітосанітарного контролю в СФК “Іллічівськ” у вантажі свіжих томатів вагою 19,8 тонн з Туреччини, було виявлено карантинний для України шкідливий організм – південноамериканську томатну міль (Tuta absoluta Meyr.) (гусениці в живому стані).
 Заражений вантаж було затримано. Однак, власник даного вантажу наполягав на тому, що при проведенні експертизи в Одеській обласній фітосанітарній лабораторії виникла помилка, і його вантаж вільний від будь-яких карантинних організмів. Тому, на вимогу вантажовласника, 14 квітня цього року було проведено повторну (арбітражну) експертизу зразків томатів, від даного вантажу, в Центральній фітосанітарній лабораторії (м. Київ). В результаті ентомологічного аналізу було підтверджено наявність у даному вантажі томатів гусениць південноамериканської томатної молі в живому стані.
 Наразі щодо зараженого вантажу, приймається рішення про повернення його до країни-експортера – Туреччини, або знищення.
 Зазначаємо, що з початку квітня, це вже друге виявлення томатної молі в турецьких томатах       
Південноамериканська томатна міль – це на сьогодні один з найнебезпечніших шкідників томатів, а також інших Пасльонових, як у відкритому ґрунті так і в теплицях в Південній Америці, Африці та Європі. Потрапляючи в нові для себе умови шкідник спричиняє в деяких випадках 100% втрати врожаїв томатів. В Україні також нещодавно були виявлені окремі вогнища цієї молі. Карантинні обмеження діють в Миколаївській, Одеській та Херсонській областях. Заражені площі контролюються фітосанітарними інспекторами, там тривають заходи зі знищення шкідника.
Вітчизняним імпортерам свіжих томатів та інших Пасльонових необхідно звернути посилену увагу на безпеку та якість товарів, які вони планують придбати та завезти в Україну. Високий фітосанітарний ризик становлять вантажі свіжих томатів, які завозяться з таких країн світу як Туреччина, Іспанія та Туніс. Будьте пильні при покупці будь-яких харчових продуктів та обов’язково вимагайте у продавця документи, які підтверджують якість та безпечність харчового продукту.

В умовах мораторію на проведення перевірок питання здорового життя – це питання кожного окремого споживача 

Основним шляхом забезпечення епізоотичної та продовольчої безпеки, як базисних факторів міцності економіки та соціального розвитку країни, є профілактична робота контролюючих органів. На жаль сьогодні законодавча заборона проведення будь-яких перевірок суб’єктів господарювання фактично унеможливила таку профілактичну роботу. Унаслідок цього у 2014 році значно активізувався „тіньовий ринок” продовольчих товарів та живих тварин. Користуючись забороною перевірок, підприємці скуповують неякісну й, навіть, небезпечну тваринницьку сировину і переробляють її в готові харчові продукти, а безконтрольний подвірний забій тварин створює пряму загрозу поширенню небезпечних інфекційних та паразитарних хвороб. 

Як наслідок все частіше виникають ситуації, подібні той, що мала місце у листопаді минулого року на території Київської області, де підрозділом ветеринарної міліції обласного ГУМВС у ході оперативно-розшукових заходів на території Іванківського району у селищі Мусійки викрито підпільний цех, в якому здійснювалася промислова переробка трупів птиці з подальшим їх фасуванням та заморожуванням. Під час обстеження місця правопорушення, було зупинено технологічний процес розробки трупів птиці. З пояснень працівників трупи птиці розбиралися та фасувалися на філейну частину та стегно, заморожувалися з метою подальшої реалізації на споживчому ринку, за що працівникам виплачували грошову винагороду. У виробничих приміщеннях цеху вилучено з обігу 7950 кг продукції тваринного походження вже готової для надходження на стіл споживачеві.

За рішенням засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Іванівській районній державній адміністрації діяльність цеху призупинено, а вилучена продукція направлена на утилізацію.

Причому подібні факти не поодинокі. В цій же області на одному із переробних підприємств Яготинського району працівниками ветеринарної міліції викрито факт намагання переробки трупів свиней, які без відома ветеринарної служби були розміщені на технологічній лінії і знекровлені. За результатами оперативної роботи ветеринарного підрозділу міліції дані трупи тварин були вилучені та утилізовані на спеціалізованому підприємстві.

Сама можливість уникнути перевірок підбурює приватних підприємців не рахуватися з вимогами чинного законодавства, зокрема щодо обов’язкового отримання експлуатаційних дозволів на потужності з переробки  тваринницької продукції та забезпечення ветеринарного контролю за технологічним процесом. 

В Тернопільській області у серпні минулого року задокументовано роботу складу-холодильника, в приміщеннях якого проводили розробку та обвалку м’яса птиці з метою подальшої реалізації в торговельній мережі міста. Дозволу на даний вид діяльності власником бізнесу отримано не було, унаслідок чого уникнули і відповідного контролю з боку державної служби ветеринарної медицини.  

У Хмельницькій області на території Дунаєвецького району припинено роботу підпільного цеху з переробки молока та виготовлення молочної продукції (сирів). Завдяки оперативним діям служби вдалося не допустити на стіл споживачеві 1800 кг не просто неякісної продукції, а небезпечної. 

Така ситуація спокушає не тільки малий бізнес. Все частіше до порушень чинного законодавства у сфері обігу продукції тваринного походження вдаються  і великі підприємства. 

Так, у Дніпропетровській області минулого року в одному із великих підприємств, що забезпечує надання послуг зі зберігання продукції тваринного походження, виявлено понад 7 тонн прострочених харчових продуктів та напівфабрикатів, причому 3 тонни з цих продуктів за результатами лабораторних досліджень визнані неякісними та небезпечними.

Як наслідок зазначеного вище в державі значно почастішали випадки перевезення неякісної тваринницької продукції. Так, в ході здійснення заходів із забезпечення охорони громадського порядку спільно зі співробітниками Лінійного відділу на станції Козятин УМВС України на Південно-Західній залізниці на другий платформі станції Козятин було виявлено мішки з 3648 кг м’ясопродукції невідомого походження. Зі слів свідків, ці мішки вивантажили з потягу № 342 „Кишинів –Москва”. Дана продукція була вилучена з місця події та за рішеннями компетентних органів утилізована. 

Отже, прострочені харчові продукти, тваринницька продукція невідомої якості і походження, антисанітарні умови зберігання, перепакування простроченого товару, незаконна заготівля тварин – ось неповний перелік тих порушень, які регулярно виявлялися протягом минулих років. І сьогодні вони мають місце, але профілактувати їх наразі неможливо. Роль контролюючих органів звелася до обліку і ліквідації виключно наслідків правопорушень та злочинів у сфері епізоотичної та продовольчої безпеки. Як результат цих процесів – в країні почастішали випадки масових харчових отруєнь людей.

На сьогодні коефіцієнт дотримання законності у сфері продовольчої безпеки дорівнює 34,1% (за статистичними даними практичних заходів підрозділів ветеринарної міліції), тобто без грубих порушень діючого законодавства працює лише третя частина підприємців. Наразі законодавча підтримка розвитку малого бізнесу у сфері обігу тваринницької продукції шляхом заборони проведення наглядових заходів з боку контролюючих органів може призвести до дестабілізації епізоотичної ситуації  в країні та створити суттєву загрозу здоров’ю населення держави. Законодавча підтримка декількох мільйонів приватних підприємців не повинна створювати загрози для інших десятків мільйонів населення України. Саме тому Держветфітослужба України закликає кожного споживача чітко дотримуватись принципів самостійного забезпечення власного здоров’я. Насправді цих принципів не так багато, а їх дотримання може зберегти ваше здоров’я, а в деяких випадках врятувати життя!

Отже:

1. Ніколи і ні за яких умов не купуйте харчові продукти, особливо тваринного походження, в місцях стихійної торгівлі! Це може зробити вас, або вашу дитину інвалідом хворим на трихінельоз на все життя. М’ясо трупа тварини може спричинити не просто гостре отруєння, а й захворювання, яке призведе до самих тяжких наслідків.

2. Продукти домашнього виробництва купуйте виключно на агропродовольчих ринках, пересвідчившись у наявності корінця про проходження ветеринарно-санітарної експертизи. Домашній сир може містити залишки прального порошку, надлишок соди та інші токсиканти, які підірвуть ваше здоров’я часто непомітно із пролонгованим та відтермінованим ефектом. Всього існує біля сотні способів фальсифікувати виробництво домашніх молочних продуктів і більшість із них шкідливі для вашого здоров’я, а особливо дитячого.

3. При купівлі будь-якого харчового продукту уважно оглядайте упаковку та маркування. Розмазані букви, порушення маркування, наявність  недостовірної інформації повинні слугувати для вас чітким вказівником, що цей товар купувати не можна! 

4. При підозрі незаконної або злочинної діяльності звертайтесь до міліції, місцевих органів влади, або державних територіальних органів Держветфітослужби України. 

 

Пам’ятайте, всі продавці на узбіччях тротуарів або доріг ніколи не скажуть вам правди.
Вони сподіваються, що бачать вас вперше та востаннє.
Бережіть своє здоров’я в цей нелегкий для нашої держави час!
Ваше здоров’я тепер тільки в ваших руках!

 

 

Про роботу Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України

Україна була однією з перших країн в світі яка задекларувала благополуччя щодо особливо небезпечних хвороб тварин обов’язкових для повідомлення OIE (чума ВРХ та ДРХ, контагіозна плевропневмонія, везикулярний стоматит, африканська чума коней ніколи не реєструвались в Україні).

З 1940 року Україна вільна від сапу коней, 1992 року від бруцельозу ВРХ, 1996 року від класичної чуми свиней, останній випадок ящуру реєструвався в Україні в 1988 році. Випадки особливо небезпечних хвороб тварин (грип птиці, сибірка, африканська чума свиней мали спорадичний характер були вчасно ліквідовані).

Як постійний член МЕБ (країна є учасницею з 1994 року) Україна одержує офіційну інформацію про епізоотичну ситуацію в інших країнах-учасниках МЕБ (на сьогодні налічується 178 країн), якою керується при вирішенні питань міжнародної торгівлі об’єктами, підконтрольними державній службі ветеринарної медицини. Крім того, при розробці ветеринарного законодавства України обов’язково враховуються міжнародні стандарти встановлені МЕБ (Санітарний кодекс наземних тварин) (OIE).

За всю свою багаторічну історію МЕБ (OIE) як орган найвищого рівня міжнародного співробітництва, координації та кооперації в галузі ветеринарної медицини відіграє головну роль при вирішенні багатьох проблем які стосуються здоров’я тварин, безпечності та якості продуктів тваринництва, захисту здоров’я людей від хвороб, джерелом яких можуть бути тварини та продукти тваринного походження.

 На сьогоднішній день, на кордонах України, в країнах – сусідах склалась напружена епізоотична ситуація щодо особливо небезпечних хвороб, зокрема ящуру, африканської чуми свиней, бруцельозу, сибірки, хвороби Ауєскі, класичної чуми свиней, сапу в Російській Федерації, африканської чуми свиней в Білорусі. В Західній Європі, починаючи з 2006 року відмічалось розповсюдження катаральної лихоманки овець, в 2011 році - виникнення та надшвидке розповсюдження хвороби Шмалленберга (Німеччина, Франція, Великобританія, Нідерланди, Бельгія тощо), що призвело до багатомільйонних втрат в Європі від дії збудників цих хвороб, вимушеної розробки і впровадження систем їх контролю.

Що стосується системи державного контролю та нагляду за безпечністю харчових продуктів відповідно до вимог європейського законодавства то загальні принципи офіційного контролю з боку компетентного органу відносно всіх продуктів тваринного походження, призначених для споживання людиною, в тому числі й призначених для експорту, визначені в ст. 4 Регламенту (EC) № 854/2004.

Так відповідно до глави III Регламенту (EC) № 854/2004 продукція тваринного походження може бути імпортована до країн-членів ЄС лише, якщо вона була вироблена та відвантажена на підприємствах, які внесені до списків, складених та оновлених у відповідності до ст. 12 Регламенту (EC) № 854/2004.

Саме інспектори ветеринарної медицини територіального та центрального рівня, в ході проведення перевірок встановлюють відповідність потужностей українських підприємств вимогам Європейського законодавства, дієвість запровадженої системи внутрішнього контролю (HACCP), що є вирішальним в отриманні права експорту продукції до ЄС. Тобто українські підприємства можуть бути внесені в зазначені списки лише за умови, якщо компетентний орган третьої країни-виробника (в Україні на даний час - Держветфітослужба) гарантує виконання вимог, зазначених у п. 2 ст. 12 Регламенту (EC) № 854/2004.

Також необхідно зазначити, що згідно із статтею 6.1.2 Кодексу здоров’я наземних тварин Міжнародного епізоотичного бюро сфера діяльності ветеринарних служб розповсюджується на весь ланцюг "від лану – до столу", виконуючи подвійну функцію, забезпечуючи, по-перше – протиепізоотичні заходи та нагляд за здоров’ям тварин, по-друге – нагляд за безпечністю харчових продуктів. До такої служби окрім ветеринарних спеціалістів, до роботи залучені на ділянках харчового ланцюга інші спеціалісти такі як аналітики, епідеміологи, технологи харчової промисловості, експерти щодо здоров’я людини, екологи, мікробіологи, токсикологи тощо.

Крім того, отримання доступу продуктів тваринного походження українського виробництва на міжнародні ринки здійснюється шляхом проведення аудитів та інспекцій системи державного контролю та нагляду при виробництві харчових продуктів ветеринарними службами країни-імпортера, у випадку Російської Федерації – Россільгоспнаглядом, чи Європейського Союзу – інспекторами Офісу з питань ветеринарії та харчових продуктів Генерального директорату ЄК з питань захисту здоров’я та прав споживачів. Лише за висновками таких служб, які надаються державній службі ветеринарної медицини України, наша держава отримує дозволи на здійснення експорту своїх товарів. Тобто визначається рівень небезпечності харчових продуктів, допоміжних матеріалів для переробки харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, для здоров’я та життя людей.

Кожна країна світу має відповідне міністерство або відомство, що є єдиним компетентним органом щодо безпечності харчових продуктів та кормів.

Держветфітослужба, разом із введеними до штату державними інспекторами із гігієни харчування СЕС, може бути компетентним органом в сфері санітарних та фітосанітарних заходів та забезпечити державний контроль за всіма харчовими продуктами за принципом "від полі – до столу".

Також, зазначаємо, що роль Міністерства охорони здоров’я не зменшена щодо забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення. Відповідно до положень законопроекту фахівці МОЗ здійснюють аналіз ризиків харчових продуктів, встановлюють їх максимально допустимі рівні, проводять державну реєстрацію новітніх харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів тощо.


  Районна програма «Ветеринарно-санітарних заходів щодо профілактики та боротьби з африканської чуми свиней на території Єланецького району» на 2016 – 2018 роки
Формат: DOC | Добавлен: 03/12/2015 12:13:24
259Kb Скачать скачать
  Наказ про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг №18
Формат: DOC | Добавлен: 10/06/2014 16:45:12
138Kb Скачать скачать
  Наказ про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг №32
Формат: DOC | Добавлен: 10/06/2014 16:45:56
131Kb Скачать скачать
  Наказ про затвердження технологічних карток адміністративних послуг №82
Формат: DOC | Добавлен: 10/06/2014 16:43:11
248Kb Скачать скачать
  Наказ про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг №83
Формат: DOC | Добавлен: 10/06/2014 16:43:58
261Kb Скачать скачать