Українська | Русский | English
Головна Новини Децентралізація влади Доступ до публічної інформації Запобігання проявам корупції Безвізовий режим: запитання та відповіді

Загальні питання

^Нагору

Графік
особистого прийому громадян начальником управління
агропромислового розвитку райдержадміністрації
 на 2016 рік
 
Посада,прізвище,ім’я та по-батькові
Дні та години прийому
Телефон
Місце проведення
Виїзні прийоми
(примітка)
Начальник управління агропромислового розвитку райдержадміністрації
Олексіна Олена Іванівна
 
П’ятниця
З 8.00 до 17.00
9-15-01
смт. Єланець вул. Карла Маркса,122
1-й та 3-й вівторок
за окремим графіком
 
Про функціонування «телефону довіри» 
На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.06 № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та з метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення при управлінні агропромислового розвитку Єланецької райдержадміністрації створено функціонування «телефону довіри».
«Телефон довіри працює з 8.00 до 17.00, крім вихідних та святкових днів за номером 9-15-01; 

Г Р А Ф І К
виїзного прийому громадян начальником управління агропромислового розвитку райдержадміністрації на 2016 рік

Селищна та сільські ради

Населений пункт

Місяць

І

ІІ

ІІІ

ІV

V

VІ

VІІ

VІІІ

ІX

X

XІ

XІІ

Єланецька селищна рада

с. Братолюбівка

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

с. Велідарівка

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Великосербулівська с/рада

Великосербулівка

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

Нововолодимирівка

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Водяно-Лоринська сільська рада

с. Водяно-Лорино

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

с. Семенівка

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Возсіятська сільська рада

с. Возсіятське

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с. Ковалівка

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Калинівська сільська рада

с.Калинівка

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Новоолександрівка

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

Куйбишевська сільська рада

с. Куйбишевка

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

Малодворянська сільська рада

с. Малодворянка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

с. Приют

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

Маложенівська сільська рада

с. Маложенівка

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

с. Кам’янка

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малоукраїнська сільська рада

с. Малоукраїнка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

с. Дружелюбівка

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

Нововасилівська сільська рада

с. Нововасилівка

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

Федоро-Михайлівка

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ольгопольська сільська рада

с. Ольгополь

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

Ясногородська сільська рада

с. Ясногородка

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

 

 

 

с. Півні

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 

 

с. Крутоярка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

с. Гражданка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ш

 

 Г Р А Ф І К
 проведення управлінням агропромислового розвитку
райдержадміністрації "гарячих ліній" з питань діяльності агропромислового комплексу на 2016 рік

 
Хто проводить
Номер телефону, час проведення
Місяці, дата проведення
І
ІІ
ІІІ
IV
V
VI
VII
VIII
Х
ХІ
ХІІ
Олексіна Олена Іванівна
начальник управління агропромислового розвитку райдержадміністрації
 
9-15-01,
9-14-68;
останній вівторок місяця,
з 13:00 год. до 17:00 год.
26
23
22
19
24
29
26
30
27
25
29
27
 

До відома

Доводимо до відома сільгосптоваровиробників Єланецького району, що ПАТ «Аграрний фонд» розпочав впровадження програми форвардної закупівлі зерна під врожай 2017 року. Планується закупити пшеницю 2 та 3 класів, жито та гречку.

Закупівельні ціни на зерно, за якими буде сплачуватися аванс, складають:

Пшениця 2 класу — 3900,00 грн;                                                                                                                   

Пшениця 3 класу-3700,00 грн;

Жито - 3500,00 гри;                                                                                                               

Гречка -15 000,00 гри.

Розмір попередньої оплати становить до 65%.

Наразі для співпраці з ПАТ «Аграрний фонд» є два варіанта, а саме:

1. Без урахування курсових коливань. Рівень відсоткової ставки за

  користування коштами попередньої оплати складатиме від 22,5%

  до 27,5% річних.

  2. З врахуванням курсових коливань. Рівень відсоткової ставки за

  користування коштами попередньої оплати складатиме від 15% до

  18% річних.          

Сплата авансового платежу здійснюється протягом 5 робочих днів з моменту набрання чинності договору застави, договору страхування та надання акту огляду посівів. Страховий платіж утримується із авансового платежу.

Для більш детальною Інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті ПАТ «Аграрний фонд» http://agrofond.gov.ua/buv/forvard-2Q 17/ або за телефонами регіонального представництва в м. Миколаєві 067 328 65 72 та (0512)58 04 54.                                                                                                    .

Повний пакет документів для оформлення форвардного контракту можна отримати в управлінні агропромислового розвитку райдержадміністрації. 

Начальник управління АПР Єланецької райдержадміністрації О.І.Олексіна

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
про стан і розвиток шкідливих організмів в господарствах Миколаївської області за ІІ декаду листопада 2016 року

1. Огляд погодних умов

В другій декаді листопада спостерігалася прохолодна погода. Середня декадна температура повітря на більшій частині області була на 1,1-1,6°С нище норми та становила 2,0-3,4°С тепла. Максимальна денна температура підвищувалася до 9-12°С тепла, а мінімальна нічна знижувалася до 2-3°С морозу. Опади спостерігалися протягом 3-4 днів та були ефективними. Середня їх кількість за декаду становила 12-22 мм (112-182% норми).  

2. Фенологія культур

Озимий ріпак – 6-8 листків

Озимі зернові – сходи, кущіння 

3. Фітосанітарний стан та прогноз розвитку шкідливих організмів

На посівах озимої пшениці спостерігається слабке наростання розвитку хвороб. При проведені моніторингу, ознаки ураження септоріозом та борошнистою росою відмічалися на 10-20% обстежених площ та 5% рослин.

На озимому ріпаку розвиток борошнистої роси відмічений на 20-25% обстежених площ та 10-15% рослин. Ураження фомозом спостерігалося на 20-30% площ і 10-25% рослин ріпаку.

Мишоподібними гризунами заселено 10, подекуди 20-30% площ озимини (крайові смуги). Чисельність шкідників залишається на рівні 0,2-1, на окремих полях до 2-3 колоній на гектар. Колонії складаються з 2-4, максимально на ріпаку до 10 нір. Жилі нори складають 67-100%.

На багаторічних травах гризунами заселено 30% обстежених площ, за чисельності 1-2 кол./га, які складаються з 5-6 жилих нір.

  Економічний поріг шкодочинності складає 2-5 колоній на 1 га.

Погодні умови сприяють подальшій міграції мишоподібних гризунів та їх розселення у посівах озимини. Для збереження озимих культур та недопущення їх пошкодження, потрібно здійснити обстеження посівів та вразі необхідності провести захисні заходи проти гризунів. При проведенні обробок необхідно дотримуватись вимог Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві».

Рекомендовано до застосування препарати Антимиша, принада, Бродівіт, р, Бродіфакум, 0,25% р, Ізоцин, МК, Капкан-принада №1, Крисолов принада, Мишолов, р., принада для знищення мишоподібних гризунів Багіра, Смерть щурам №1, Шторм, 0,005% воскові брикети або інші препарати, зазначені у «Переліку пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні». Серед біологічних засобів захисту застосовують Бактероденцид.

Застосування родентицидів на основі фосфіду цинку (ФОСФІТ, Роденфос, Стрілець, Щурин, ін..) на території України заборонено.

 До уваги керівників сільськогосподарських підприємств.

Міністерство аграрної політики та продовольства України звертає увагу на стан виробничого травматизму в аграрному секторі економіки та повідомляє, що на підприємствах агропромислового комплексу у першому кварталі 2016 року травмовано 98 працівників, з яких смертельно травмовано 20, що на 5 випадків більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Відбулося зростання кількості нещасних випадків зі смертельними наслідками у харчовій і переробній промисловості (7 проти 2 за аналогічний період минулого року) та у лісовому господарстві (5 проти 1).

Допущено зростання травматизму зі смертельними наслідками на підприємствах агропромислового комплексу у Вінницькій області ― на 3 випадки, Чернігівській ― на 2 випадки, Волинській, Львівській, Одеській, Рівненській, Харківській, Черкаській та Чернівецькій областях ― на 1 випадок.

Найбільше смертельно травмовано водіїв, механізаторів, лісорубів.

Більшість нещасних випадків зі смертельними наслідками сталося внаслідок: дорожньо-транспортних пригод (35%); падіння, обрушення, обвалення предметів, матеріалів (25%); падіння потерпілого, у тому числі з висоти (20%).

Основними причинами нещасних випадків зі смертельними наслідками є: порушення Правил дорожнього руху; невиконання працівниками вимог інструкцій з охорони праці; порушення вимог безпеки під час експлуатації транспортних засобів.

З метою попередження виникнення нещасних випадків в агропромисловому виробництві та враховуючи вищезазначене, рекомендовано керівникам підприємств звернути увагу на наступні питання:

- проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівників, що виконують роботи підвищеної небезпеки;

- дотримання працівниками вимог інструкцій з охорони праці під час виконання робіт;

- проведення передрейсових медичних оглядів механізаторів та водіїв;

- дотримання вимог безпеки під час виконання робіт у зоні ліній електропередач;

- дотримання працівниками вимог Правил дорожнього руху під час проїзду техніки дорогами загального користування, а також під час виконання робіт у полі.

Управління АПР.

«Розвиток сільськогосподарської кооперації – вимога часу» 

Однією з найбільш гострих проблем в Україні є відсутність кооперативного руху на селі, який сприяв би подальшому розвитку інфраструктури аграрного ринку, позитивно впливав на цінові коливання, створював прозору мережу заготівлі та збуту сільськогосподарської продукції. Сьогодні практично 80-90% усього молока виробляється дрібними господарствами, тому саме кооперативні формування дадуть можливість: включити вироблену продукцію в маркетинговий ланцюг, підвищити вартість продукції шляхом покращення первинної обробки та зберігання, підвищити безпечність та якість сільськогосподарської продукції, збільшити кількість робочих місць на селі, обсяги виробництва якісної тваринницької продукції яка буде відповідати сучасним європейським стандартам та знаходитиме свого споживача на ринку. Крім того, кооперативи можуть стати ефективним механізмом згуртування селян та дадуть можливість вирішити цілу низку їх соціально-економічних проблем які існують в українських селах.
  Питання розвитку сільгоспкооперації неодноразово розглядалось на сторінках газет, але про основні принципи та про перспективні направлення кооперативного руху необхідно нагадати жителям району.
Які вигоди приносить кооператив своїм членам?
Обслуговуючі кооперативи, здійснюючи обслуговування членів кооперативу надаватимуть послуги, які є важкодоступними для кожного окремо, і сприятимуть прибутковому господарюванню кожним сільгоспвиробником.
 Сільськогосподарська обслуговуюча кооперація – це:
- підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва завдяки оптимізації витрат товаровиробників на придбання засобів виробництва, проведення окремих технологічних операцій, здійснення маркетингових досліджень, а також збільшення прибутку від реалізації продукції;
 - розширення доступу сільськогосподарських товаровиробників, особливо селянських та фермерських господарств, до агросервісних послуг;
 - удосконалення для сільськогосподарських товаровиробників процесу реалізації продукції, більш ефективне використання каналу збуту, досягнення міцних позицій на ринку сільськогосподарськими товаровиробниками та їх адаптація до умов ринкової економіки.
Як впливає кооператив на розвиток сільської місцевості?
 В першу чергу кооператив підвищує доходи своїх членів, а значить і підвищує рівень життя на селі, створюють додаткові робочі місця ,збільшують надходження до місцевих бюджетів, поліпшують спроможність місцевих громад вирішувати самостійно власні проблеми, підвищують рівень соціального захисту сільського населення.
Які принципи організації кооперативу?
 - членами кооперативу обов’язково мають бути сільськогосподарські товаровиробники які виступають одночасно його клієнтами та власниками;
 - членство в кооперативі є відкритим та добровільним;
 - кооператив надає послуги своїм членам. Операції з іншими клієнтами носять виключно додатковий характер і обмежуються;
 - члени кооперативу мають зобов’язання щодо ведення спільної господарської діяльності, такі, як зобов’язання реалізувати продукцію або закуповувати матеріально-технічні засоби через кооператив, зобов’язання використовувати його послуги тощо;
 - члени кооперативу повинні сплачувати пайові внески пропорційно до обсягів операцій, що вони провели з кооперативами;
 - результат річної економічної діяльності кооперативу, що не є прибутком, розподіляється серед членів переважно у вигляді кооперативних виплат пропорційно до участі в господарській діяльності кооперативу. Виплата нарахувань на паї обмежується;
 - кооперативом управляють його члени на демократичних засадах (за принципом: «один член кооперативу – один голос»);
 - збереження політичного та релігійного нейтралітету.
  З метою розвитку сільськогосподарської кооперації на території Миколаївської області розпочалось впровадження Проекту USAID/Партнерство заради інновацій «Розвиток сімейних ферм, об’єднаних в сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи», що виконується МФБ «Добробут громад» в партнерстві з компанією «Данон Україна», Дніпропетровською обласною громадською організацією «Дніпропетровська консультаційна служба» та об’єднанням сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів «Господар» за співфінансування Данон Екосистем Фонду (Франція) та Департаменту закордонних справ, торгівлі та розвитку/SOCODEVI (Канада) за підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства України.
 Міжнародний благодійний фонд «Добробут громад» проводить набір кандидатів на створення сімейних ферм. МБФ «Добробут громад» є неурядовою неприбутковою благодійною організацією, яка працює, щоб поліпшити добробут українських громад з турботою про довкілля. Діяльність Фонду орієнтована на сталий комплексний розвиток громад та передбачає забезпечення доступу до ринків збуту для дрібних виробників, створення нових або покращення існуючих ланцюжків доданої вартості, підтримку створення та розвитку ферм сімейного типу, мобілізацію громад, сприяння розбудові партнерств з міжнародними донорськими організаціями, органами влади та бізнесом, освіту, участь у покращенні нормативно-правової бази у галузі агропромислового комплексу та сільського розвитку. В Україні Програма Фонду розпочала свою діяльність у 1994 році, завдяки чому було започатковано 74 благодійні проекти спрямовані на підтримку дрібних товаровиробників. Завдяки роботі Фонду понад 23 тисячі сільських родин, об’єднаних у сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, отримали допомогу у вигляді сільськогосподарського обладнання, агроматеріалів, рослин, тварин, технічної й консультаційної підтримки.
  Термін впровадження проекту 1 липня 2015 року – 30 липня 2017 року.
 Наразі розпочато процес конкурсного відбору кандидатів на створення сімейних молочних ферм. Кандидати мають відповідати наступним критеріям:
  1.Наявність в господарстві як мінімум 7-ми корів на момент встановлення обладнання.
  2.Потенціал і бажання господарів розширювати сімейне господарство до мінімум 10 голів великої рогатої худоби.
  3.Здатність забезпечити в майбутньому прийом молока як мінімум від 10 особистих селянських господарств за умови надання відповідного обладнання.
  4.Право власності на земельну ділянку, де знаходиться приміщення для утримання худоби (приміщення, яке буде підлягати реконструкції в рамках проекту).
  5.Наявність достатньої кількості землі для заготівлі кормів (з розрахунку 1 га на 1 голову великої рогатої худоби).
  6.Членство у сільськогосподарському обслуговуючому кооперативі або готовність долучитись до діяльності існуючого чи новоствореного місцевого сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу.
  7.Постачання 80% виробленого молока через сільськогосподарський обслуговуючий кооператив протягом 5 років за умови закупівельної ціни не нижчою за середньоринкову.
  Заплановано також встановлення міні-танкерів охолодження молока на більшості створюваних сімейних ферм. Кожна з таких обладнаних міні-танкерами сімейних ферм буде приймати якісне молоко (першого сорту) від інших власників особистих селянських господарств (не менше 10 особистих селянських господарств), що підвищить дохідність завдяки покращенню якості молока.
 Компанія «Данон» спільно з партнерами починає конкурсный відбір кандидатів на створення сімейних молочных ферм від 10 голів корів. Протягом 2015–2016 років в рамках спільних проектів («Данон Украина», ДООО «Сельскохозяйственная консультационная служба» и МБФ «Добробут громад» при підтримці Данон экосистем Фонда, DFATD / SOCODEVI и «Хейфер Интернешнл») заплановано надання допомоги в реконструкції і эффективності господарювання семейних молочних ферм в центральних і південних областях України.
  Більш детальну інформацію щодо конкурсного відбору кандидатів на створення сімейних молочних ферм, можна отримати від представника Проекту регіону - Віктора Німченка (МБФ «Добробут громад»), тел. 0504941835, email: victor.nimchenko@gmail.com.
 
За додатковою інформацією звертатись до управління агропромислового розвитку за телефоном 9-14-68,9-15-10.
Управління АПР РДА

 «Розвиток сільськогосподарської кооперації – вимога часу»

Однією з найбільш гострих проблем в Україні є відсутність кооперативного руху на селі, який сприяв би подальшому розвитку інфраструктури аграрного ринку, позитивно впливав на цінові коливання, створював прозору мережу заготівлі та збуту сільськогосподарської продукції. Сьогодні практично 80-90% усього молока виробляється дрібними господарствами, тому саме кооперативні формування дадуть можливість: включити вироблену продукцію в маркетинговий ланцюг, підвищити вартість продукції шляхом покращення первинної обробки та зберігання, підвищити безпечність та якість сільськогосподарської продукції, збільшити кількість робочих місць на селі, обсяги виробництва якісної тваринницької продукції яка буде відповідати сучасним європейським стандартам та знаходитиме свого споживача на ринку. Крім того, кооперативи можуть стати ефективним механізмом згуртування селян та дадуть можливість вирішити цілу низку їх соціально-економічних проблем які існують в українських селах.

Питання розвитку сільгоспкооперації неодноразово розглядалось на сторінках газет, але про основні принципи та про перспективні направлення кооперативного руху необхідно нагадати жителям району.
Які вигоди приносить кооператив своїм членам?
Обслуговуючі кооперативи, здійснюючи обслуговування членів кооперативу надаватимуть послуги, які є важкодоступними для кожного окремо, і сприятимуть прибутковому господарюванню кожним сільгоспвиробником.
Сільськогосподарська обслуговуюча кооперація – це:
- підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва завдяки оптимізації витрат товаровиробників на придбання засобів виробництва, проведення окремих технологічних операцій, здійснення маркетингових досліджень, а також збільшення прибутку від реалізації продукції;
- розширення доступу сільськогосподарських товаровиробників, особливо селянських та фермерських господарств, до агросервісних послуг;
- удосконалення для сільськогосподарських товаровиробників процесу реалізації продукції, більш ефективне використання каналу збуту, досягнення міцних позицій на ринку сільськогосподарськими товаровиробниками та їх адаптація до умов ринкової економіки.
Як впливає кооператив на розвиток сільської місцевості?
В першу чергу кооператив підвищує доходи своїх членів, а значить і підвищує рівень життя на селі, створюютьдодаткові робочі місця ,збільшують надходження до місцевих бюджетів, поліпшують спроможність місцевих громад вирішувати самостійно власні проблеми, підвищують рівень соціального захисту сільського населення.
Які принципи організації кооперативу?
- членами кооперативу обов’язково мають бути сільськогосподарські товаровиробники які виступають одночасно його клієнтами та власниками;
- членство в кооперативі є відкритим та добровільним;
- кооператив надає послуги своїм членам. Операції з іншими клієнтами носять виключно додатковий характер і обмежуються;
- члени кооперативу мають зобов’язання щодо ведення спільної господарської діяльності, такі, як зобов’язання реалізувати продукцію або закуповувати матеріально-технічні засоби через кооператив, зобов’язання використовувати його послуги тощо;
- члени кооперативу повинні сплачувати пайові внески пропорційно до обсягів операцій, що вони провели з кооперативами;
- результат річної економічної діяльності кооперативу, що не є прибутком, розподіляється серед членів переважно у вигляді кооперативних виплат пропорційно до участі в господарській діяльності кооперативу. Виплата нарахувань на паї обмежується;
- кооперативом управляють його члени на демократичних засадах (за принципом: «один член кооперативу – один голос»);
- збереження політичного та релігійного нейтралітету.
З метою розвитку сільськогосподарської кооперації на території Миколаївської області розпочалось впровадження Проекту USAID/Партнерство заради інновацій «Розвиток сімейних ферм, об’єднаних в сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи», що виконується МФБ «Добробут громад» в партнерстві з компанією «Данон Україна», Дніпропетровською обласною громадською організацією «Дніпропетровська консультаційна служба» та об’єднанням сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів «Господар» за співфінансування Данон Екосистем Фонду (Франція) та Департаменту закордонних справ, торгівлі та розвитку/SOCODEVI (Канада) за підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Міжнародний благодійний фонд «Добробут громад» проводить набір кандидатів на створення сімейних ферм.МБФ «Добробут громад» є неурядовою неприбутковою благодійною організацією, яка працює, щоб поліпшити добробут українських громад з турботою про довкілля. Діяльність Фонду орієнтована на сталий комплексний розвиток громад та передбачає забезпечення доступу до ринків збуту для дрібних виробників, створення нових або покращення існуючих ланцюжків доданої вартості, підтримку створення та розвитку ферм сімейного типу, мобілізацію громад, сприяння розбудові партнерств з міжнародними донорськими організаціями, органами влади та бізнесом, освіту, участь у покращенні нормативно-правової бази у галузі агропромислового комплексу та сільського розвитку. В Україні Програма Фонду розпочала свою діяльність у 1994 році, завдяки чому було започатковано 74 благодійні проекти спрямовані на підтримку дрібних товаровиробників. Завдяки роботі Фонду понад 23 тисячі сільських родин, об’єднаних у сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, отримали допомогу у вигляді сільськогосподарського обладнання, агроматеріалів, рослин, тварин, технічної й консультаційної підтримки.
Термін впровадження проекту 1 липня 2015 року – 30 липня 2017 року.
Наразі розпочато процес конкурсного відбору кандидатів на створення сімейних молочних ферм. Кандидати мають відповідати наступним критеріям:
1.Наявність в господарстві як мінімум 7-ми корів на момент встановлення обладнання.
2.Потенціал і бажання господарів розширювати сімейне господарство до мінімум 10 голів великої рогатої худоби.
3.Здатність забезпечити в майбутньому прийом молока як мінімум від 10 особистих селянських господарств за умови надання відповідного обладнання.
4.Право власності на земельну ділянку, де знаходиться приміщення для утримання худоби (приміщення, яке буде підлягати реконструкції в рамках проекту).
5.Наявність достатньої кількості землі для заготівлі кормів (з розрахунку 1 га на 1 голову великої рогатої худоби).
6.Членство у сільськогосподарському обслуговуючому кооперативі або готовність долучитись до діяльності існуючого чи новоствореного місцевого сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу.
7.Постачання 80% виробленого молока через сільськогосподарський обслуговуючий кооператив протягом 5 років за умови закупівельної ціни не нижчою за середньоринкову.
Заплановано також встановлення міні-танкерів охолодження молока на більшості створюваних сімейних ферм. Кожна з таких обладнаних міні-танкерами сімейних ферм буде приймати якісне молоко (першого сорту) від інших власників особистих селянських господарств (не менше 10 особистих селянських господарств), що підвищить дохідність завдяки покращенню якості молока.
Компанія «Данон» спільно з партнерами починає конкурсный відбір кандидатів на створення сімейних молочных ферм від 10 голів корів. Протягом 2015–2016 років в рамках спільних проектів («Данон Украина», ДООО «Сельскохозяйственная консультационная служба» и МБФ «Добробут громад» при підтримці Данон экосистем Фонда, DFATD / SOCODEVI и «Хейфер Интернешнл») заплановано надання допомоги в реконструкції і эффективності господарювання семейних молочних ферм в центральних і південних областях України.
Більш детальну інформацію щодо конкурсного відбору кандидатів на створення сімейних молочних ферм, можна отримати від представника Проекту регіону - Віктора Німченка (МБФ «Добробут громад»), тел. 0504941835, email: victor.nimchenko@gmail.com.
 
За додатковою інформацією звертатись до управління агропромислового розвитку за телефоном 9-14-68,9-15-10.
 
 
Управління АПР РДА

 Інформація щодо виконання пріоритетних напрямків за 2015 рік

 
№з/п
Назва пріоритетного напрямку
Термін виконання
Аналіз виконання пріоритетного напрямку
1.
 
Проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед сільгоспвиробників з питання розширення посіву озимих культур до 50% від площ користування ( з метою зменшення % посіву соняшнику) в структурі посівних площ.
 
В період підготовки та проведення осінньо-польових робіт
Проведенно інформаційно-роз'яснювальну роботу серед сільгоспвиробників з питання розширення посіву озимих культур до 50% від площ користування ( з метою зменшення % посіву соняшнику) в структурі посівних площ. Відсутність опадів в період липня-листопада місяців створили екстремальну ситуацію щодо посіву озимини під врожай 2016 року. Із запланованої площі 32 тис.га посіяно лише 19.4 тис.га- 61 % від запланованої площі.
2.
Реконструкція та облаштування виробничих баз с/г підприємств з залученням власних інвестицій.
 
 Протягом року
Проведено реконструкцію та облаштування виробничиої бази з залученням власних інвестицій:
- ТОВ СГВП «Агро-Флагман»-облаштовано критий тік
-ТОВ «Новий Сад» - реконструкція критого току;
-ФГ «Вікторія 2007»- будівництво та реконструкція приміщень для утримання с/г тварин.
3. Створення на базі ФГ «Компроміс» репродуктивної вівцеферми. перше півріччя 2015 року Проведено роботу щодостворення на базі ФГ «Компроміс» репродуктивної вівцеферми господарством закуплено та завезено племінних овець.
4.  Створення в кожній с/раді на базі провідних с/г підприємств переробки сільгосппродукції для забезпечення потреб села.  Протягом року
Відновлено сезону роботу по переробці с/г продукції :
-ТОВ СГВП «Агро-Флагман»- мельниця;
-ПСП АФ «Авангард»- олійня, крупорушка;
5. В зв'язку з реорганізацією інспекції сільського господарства – збереження статусу насінницьких господарств ПСП АФ «Авангард», ТОВ СГВП «Агро-Флагман» Протягом року
-ПП «Гарант»- пекарня.
Атестація насінницьких господарств, інспекцією сільського господарства в 2015 році – не проводилась.
 
          

 

Продовольча безпека України в надійних руках  аграріїв.
      Аграрії України ніколи не вважали гречку провідною сільськогосподарською культурою. Її вирощували переважно тільки власники крупорушок та виробники з налагодженими контактами із переробниками. У багатьох господарствах гречка вирощувалася з метою підтримки власного бджільництва. Товарне зерно мало незначну географію переміщення. Як правило, де гречка вирощувалася, там вона і споживалася.
       Гречка має умовний вплив на продовольчу безпеку держави. Дефіцит гречки на ринку та зростання цін на неї має більше психологічний характер. Склався стереотип, що оскільки культура вирощується в Україні, то й коштувати має дешевше за імпортні крупи, зокрема рис . Проте різниця в ціні у першому кварталі поточного  року спостерігається  значна . Гречана крупа   перевищує вартість інших круп.
         Ситуація на ринку гречки з урожаю 2015 року стала уроком для України.   Така ситуація не повинна повторитися, і аграріям  необхідно  переглянули відношення до гречки і запланувати збільшення посівних площ.  Уряд відніс гречку до об’єктів державного цінового регулювання.
Міністерством аграрної політики та продовольства України проведено аналіз попередньої структури посівних площ всіх категорій господарств Миколаївської області під урожай 2016 року , який свідчить про негативну тенденцію скорочення площ всіх зернових культур , в тому числі і такої соціально значущої культури, як гречка. Це в свою чергу може привести до недостатнього виробництва необхідної для внутрішнього   споживання обсягів  гречаної крупи та відповідно до її подальшого подорожчання. Відповідне доручення надійшло і від голови Миколаївської обласної державної адміністрації щодо збільшення посівних площ гречки в нашому районі до 66600 гектарів . Крім того, за дорученням відомства ПАТ «Аграрний фонд» розпочав закупівлю гречки за форвардною програмою 2016 року( умови закупівлі розміщені на офіційному сайті ПАТ «Аграрний фонд»)
      Гречка, як і просо, рис, належить до найважливіших круп'яних культур і є єдиною незлаковою рослиною у групі зернових культур.   У зв'язку з пізніми строками висівання та скоростиглістю вона є страховою культурою для пересівання загиблої озимини. Її використовують для післяукісних і післяжнивних посівів, а також як сидеральну культуру на зелене добриво. Гречка є добрим попередником для інших культур .  
        Обговорюючи питання щодо  розширення посівів гречки   не можливо оминути  увагою і таку культуру,як просо - посуховитривалу, жаростійку рослину  ,  цінну  круп’яну  культуру , яка здатна забезпечити відносно високі і досить стабільні врожаї навіть у посушливі роки, часто вищі   ніж інші зернові культури. В Україні просо можна сіяти пізно, що дає змогу рослинам продуктивно використовувати літні опади. Тому просо широко застосовують як страхову культуру  та   для пожнивних посівів на зелений корм.
   Просо - це культура без відходів .  Солома та полова проса за своїми якостями наближаються до лугового сіна   .  Просяне ж сіно краще від сіна з вівса, сорго, кукурудзи чи тимофіївки, а за якістю зеленої маси просо переважає   кукурудзу та сорго .
При дотриманні вимог   технологій   вирощування просо може сформувати високий урожай зерна, зеленої маси, соломи та сіна .
          Щоб підтримати сільгосптоваровиробника   Державне підприємство «Державний резервний насіннєвий фонд України» має можливість забезпечити підприємства високоякісним насінням ярих  культур виробництва вітчизняних насінницьких господарств та науково-дослідних установ для посіву під врожай 2016 року .

Управління АПР.

 До  уваги сільгосптоваровиробників. 

- 06.04.2016 на засіданні Уряду схвалено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в АПК шляхом здешевлення кредитів».
Після набрання чинності вищезазначеної постанови, розпочне роботу конкурсна комісія з визначення переліку суб’єктів господарювання агропромислового комплексу – юридичних осіб для надання фінансової підтримки шляхом здешевлення банківських кредитів.
  Зі змістом постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (зі змінами від 04.11.2015 та від 06.04.2016) можна ознайомитися на головному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за посиланням:
http://minagro.gov.ua/uk/ministry?nid=18697
 
-  Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 884 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва.
Документи на відшкодування вартості закуплених для подальшого відтворення телиць, нетелей, корів вітчизняного походження та племінних телиць, нетелей, корів молочно, молочно-м’ясного і м’ясного напряму продуктивності, племінних свинок та кнурців, племінних вівцематок, баранів, ярок приймаються конкурсною комісією створеною при департаменті агропромислового розвитку Миколаївської облдержадміністрації до  01 листопада 2016 року.
Телефон для довідок: (0512) 37 78 27. 
 
- Публічне акціонерне товариство «Державна продовольчо-зернова корпорація України»(ПАТ «ДПЗКУ»-  розпочала  форвардну  закупівлю зерна урожаю 2016 року згідно   «Порядку проведення закупівлі зерна майбутнього врожаю.
 
Телефон для довідок: 9 15 01, 9 14 68
 

Управління АПР

Єланецьким районним управлінням юстиції зареєстровані накази управління агропромислового розвитку Єланецької райдержадміністрації:

  • від 23 грудня №13 « Про затвердження Порядку проведення «гарячої» лінії начальником управління агропромислового розвитку Єланецької райдержадміністрації, зареєстрований Єланецьким управлінням юстиції 4 січня 2016 року за №1/171
  • від 23.12.2015 року №14 «Про затвердження Порядку проведення «телефону довіри» начальником управління агропромислового розвитку Єланецької райдержадміністрації» зареєстрований зареєстрований Єланецьким управлінням юстиції 13 січня 2016 року за №4/174.
  • від 23.12.2015 №17 «Про затвердження Порядку організації та проведення особистих та виїзних прийомів громадян начальником управління агропромислового розвитку Єланецької райдержадміністрації зареєстрований зареєстрований Єланецьким управлінням юстиції 13 січня 2016 року за №3/173

   

Про підсумки діяльності агропромислового комплексу єланецького району у 2015 році

Сьогодні сільськогосподарське виробництво набуло небувалого досі значення для життєдіяльності країни, його економіки та соціально- культурного розвитку.
Незважаючи на складні соціально-економічні умови в галузі АПК продовжується впровадження передових технологій при вирощуванні сільськогосподарських культур, вкладення власних коштів в придбання нової техніки, хоч і повільно, але відновлюється переробка власної продукції , впроваджуються енергоефективні та енергозберігаючі технології, вкладаються кошти аграріїв в відновлення соціальної сфери села.
У галузі рослинництва в 2015 році валове виробництво зернових та зернобобових культур склало 62.2 тис. тонн : озимої пшениці у цьому році намолочено- 31.5 тис.тонн, озимого ячменю- 30.7 тис.тонн, ярих зернових культур зібрано 6.7 тис.тонн, кукурудзи 23.7 тис.тонн. Середня врожайність озимих зернових культур склала 29,7цнт/га, урожайність ярих зернових 22,2 цнт/га.
Крім того, зібрано соняшнику 80 тис. тонн, що на 34.7 тис. тонн більше до минулого року при середній урожайності 23,2 центнера з гектара.
Внаслідок складних погодних умов не виконано завдання по виробництву зернових культур. В порівнянні з 2014 роком були скорочені посівні площі оз.пшениці на 6738 га. З метою поповнення втрачених посівів в структурі, були збільшені посівні площі кукурудзи на 1127 га.
Рік, що минув , був складним для економіки країни, а особливо для тваринницької галузі.
Через відсутність належної державної підтримки тваринництва, низькі закупівельні ціни як на молочну так і на м’ясну сировину, утримання тваринницької галузі протягом останніх років є збитковим, тому за результатами господарської діяльності суб’єктів господарювання, що утримують галузь тваринництва, за 2015 рік встановлено зниження чисельності поголів’я сільгосптварин та зниження обсягів виробництва продукції тваринництва .
Так, сільськогосподарськими підприємствами вирощено в поточному році сільгосптварин у живій масі 314,3 центнери, що менше минулорічного показника на 131,5 центнери, менше реалізовано м’яса на забій на 1440 центнери, зменшено валовий надій молока на 955 центнерів.
Чисельність поголів’я великої рогатої худоби станом на 1 січня 2016 року у сільгосппідприємствах становить 354 голови, в тому числі корів 225 голів, що менше , відповідно на 21 та 20 голів, порівняно з минулим роком, скорочена чисельність поголів’я овець на 85 голів.
Сучасний стан галузі тваринництва потребує негайного здійснення комплексних заходів, які повинні бути спрямовані на докорінне поліпшення ситуації, створення сприятливих умов для розвитку галузі на основі стимулювання збільшення обсягів виробництва, фінансової підтримки з державного бюджету, покращення інвестиційного клімату, забезпечення необхідного для розширеного відтворення рівня доходів.

 Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва

    На території Миколаївської області розпочато роботу щодо впровадження  спільного українсько-канадського проекту міжнародної технічної допомоги з розвитку плодоовочівництва «Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва» (далі – Проект). У червні поточного року підписано Меморандум про взаєморозуміння між Миколаївської облдержадміністрацією та Менонітською Асоціацією Економічного Розвитку.

Даний проект  буде працювати в південних областях України  протягом наступних семи років. 

   Основна мета проекту - підвищити рівень добробуту невеликих господарств, які займаються виробництвом плодоовочевої продукції на обмежених земельних ділянках (від 5 соток) завдяки допомоги в збуті вирощеної ними плодоовочевої продукції.  

   Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва включає такі основні компоненти:

1. Розвиток ринку плодоовочевої продукції через:

- консолідацію малих та середніх сільгоспвиробників для виходу на ринки з вищою дохідністю;

-поліпшення методів виробництва і технологій, сприяння розвитку взаємовідносин з постачальникам;

- покращення післязбиральної доробки продукції, а саме: очищення, сортування, пакування; відстеження продукції; гарантії безпеки та якості продукції; ланцюги поставок охолодженої продукції, транспортування та логістика.

2. Поліпшення доступу до фінансових ринків, а саме до інвестицій та пільгових кредитів:

3. Зустрічне фінансування інноваційних проектів, коли до 50% вартості проекту, який буде відібраний на конкурсі бізнес-планів, отримує безповоротну фінансову допомогу від проекту;

4. Розвиток трудових ресурсів завдяки покращенню та розвитку навичок випускників університетів до рівня, якого вимагає плодоовочевий сектор.

              В рамках роботи Проекту буде проведено велика кількість навчальних семінарів, тренінгів, конференцій з економічних та агротехнологічних питань, буде розроблено інформаційний Інтернет-ресурс для безкоштовного отримання аграріями різноманітної інформації з питань виробництва та ринків збуту плодоовочевої продукції, будуть організовані навчальні поїдки в навчальний центр МАШАВ (Ізраіль) для отримання перспективного досвіду з виробництва, зберігання та збуту сільськогосподарської продукції, надана організаційна підтримка для консолідації та об’єднання зусиль сільгоспотоваровиробників, буде працювати грантові програми та задіяні фінансові інституції для поліпшення доступу до інвестицій та фінансових можливостей дрібних та малих агровиробників, будуть надаватися інформаційно-консультаційні послуги з питань агровиробництва та багато іншого.

Участь в роботі Проекту безкоштовна і не потребує ніяких вимог для учасників проекту лише пройти реєстрації як клієнта проекту за тел. 0 800 500 184 (дзвінок безкоштовний з будь-якого номеру), або на сайті Проекту   http://uhbdp.org/ua.для безкоштовного доступу до інформаційних Інтернет–ресурсів Проекту та отримання в подальшому інформацію про діяльність Проекту та запрошення на заходи.

 

                                                              Управління АПР.

До відома керівникам  сільгосппідприємств району, селищному  та сільським головам.                          

 З метою забезпечення  виконання вимог  законодавства щодо декларування  зерна в Миколаївській області та на підставі вимог Постанови  № 1877, повідомляємо, що Вам необхідно щомісяця до 2 числа  наступного  звітного періоду станом на 1 число наростаючим  підсумком, подавати декларацію про обсяги зберігання  зерна до  Держсільгоспінспекція  в Миколаївській області : 54055, м. Миколаїв , вул. 1 Слобідська, 117, тел.(факс) 50-79-77, 50-79-76,
електронна адреса  razumnyj1304@mail.ru                                  
095 055 20 46-МТС
067273019- Київстар
         Окремо  зазначаємо, що відповідно пункту 4 Порядку декларування зерна суб’єктами зберігання зерна, затвердженого постановою  №1877-субєктами  зберігання зерна – юридичні і фізичні особи несуть  відповідальність за своєчасність, повноту і достовірність даних, зазначених у декларації, згідно із законодавством. 
 

Управління агропромислового розвитку 

 Звертаємо Вашу увагу на низьку інтенсивність подання заявок та документів суб’єктами господарювання агропромислового комплексу району, які бажають скористатися державною програмою "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

Нагадуємо, що відповідно до пункту 16 постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів» Міністерство аграрної політики та продовольства України за підсумками 10 місяців здійснює перерозподіл невикористаних бюджетних асигнувань для компенсації відсоткової ставки за кредитами між регіонами. Таким чином, сільгосппідприємства, які зволікають з поданням документів до конкурсної комісії, можуть взагалі втратити можливість на отримання фінансової підтримки.
За довідками звертатися до управління агропромислового розвитку  Єланецької райдержадміністрації,  тел.. 91501, 91468.
 
 Управління агропромислового розвитку

 До відома орендарів водних об’єктів

У відповідності до статті 89 Водного кодексу України «Обмеження господарської діяльності в прибережних захисних смугаx» правовим режимом визначено, що в прибережних захисних смугаx  уздовж річок, навколо водойм та на островаx забороняється:

  1. розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і заліснення), а також садівництво та городництво;
  2. зберігання та застосування пестицидів і добрив;
  3. влаштування літніx таборів для худоби;
  4. будівництво будь-якиx споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
  5. миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
  6. влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.

Об’єкти, що знаходяться у прибережній захисній  смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг. 

Управління АПР. 

 Керівникам підприємств.

         Доводимо  до відома  землекористувачів, робота яких за родом своєї діяльності  пов'язана з можливим проведенням робіт у зоні проходження повітряних ліній електропередачі  ПАТ «Миколаївобленерго».      

       Згідно Закону України від 02.12.2010 «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон  енергетичних об'єктів», «Правил пожежної безпеки в  компаніях, на  підприємствах та в організаціях  енергетичної  галузі  України» НАПБ В.01.034-2005/111, Вами повинні бути прийняті всі необхідні міри, що виключають можливість ушкодження електричних мереж, порушення їхньої нормальної роботи, а також випадків з людьми, що можуть відбутися при порушенні ними Закону  «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» та «Правил пожежної безпеки в  компаніях, на  підприємствах та в організаціях енергетичної  галузі  в Україні»
 НАПБ В.01-034-2005/111        

Для виконання зазначеної Постанови Вам необхідно:

 Періодично інструктувати      машиністів:   екскаваторів, бульдозерів,   комбайнерів і механізаторів сільського господарства про необхідність дотримання Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних  енергетичних об'єктів» та «Правил пожежної безпеки в компаніях, на  підприємствах та в організаціях енергетичної  галузі  в Україні» при роботі в охоронній зоні  лінії електропередач.

В охоронній зоні категорично забороняється:

  1. Складати  матеріали й влаштовувати будь-які звалища, скирти  соломи й ін.
  2. Розводити багаття, спалювати стерню, що є небезпечним та руйнування елементів повітряної лінії.
  3. Проводити  посівні й збиральні роботи машинами висотою більше 4  метрів.
Порушення «Правил охорони електричних мереж»  й  «Правил пожежної безпеки в Україні»  може привести до важких нещасних випадків з людьми й порушенню нормальної роботи лінії електропередачі.
 
Управління АПР .
 

До відома сільгосптоваровиробників району.

Згідно ст. 37 Закону України "Про бджільництво", фізичні та юридичні особи, які застосовують засоби захисту рослин для обробки медоносних рослин, зобов"язані, не пізніше ніж за три доби до початку обробки, чepeз засоби масової інформації попередити про це пасічників, пасіки яких знаходяться на відстані до десяти кілометрів від оброблюваних площ. При цьому повідомляється дата обробки, назва препарату, ступінь і строк дії токсичності препарату.

У відповідності до ст. 21 Закону України "Про захист рослин", ст. 38 Закону України "Про бджільництво" порушення законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

Роботодавцям, спеціалістам та уповноваженим трудових колективів з питань охорони праці

 Під час проведення весняно-польових робіт та робіт зі збирання врожаю в агропромисловому комплексі України значно зростають обсяги та інтенсивність виконання відповідних технологічних операцій, пов’язаних з посівною кампанією, зокрема, зростає кількість осіб, що беруть участь у виробництві, в т.ч. за рахунок тимчасово залучених, збільшується кількість задіяної техніки, тривалість сільськогосподарських робіт протягом доби тощо.
За результатами проведеного аналізу виробничого травматизму зі смертельними наслідками за останні три роки, більше половини кількості потерпілих отримали травми під час вирощування зернових, технічних та інших культур.
На березень-серпень припадає близько 65 відсотків важко травмованих, в т.ч. зі смертельними наслідками серед загальної кількості потерпілих у сільському господарстві.
Найчастіше (понад 60 відсотків) нещасні випадки трапляються безпосередньо на полях та дорогах.
З аналізу актів розслідування нещасних випадків з’ясовано, що серед причин виробничих травм, які призвели до летальних наслідків, основними були:
- порушення Правил дорожнього руху (близько 32 % від загальної кількості порушень);
- порушення трудової і виробничої дисципліни (близько 30 % від загальної кількості порушень);
- порушення вимог безпеки праці під час експлуатації транспортних засобів та обладнання (понад 15 % від загальної кількості порушень).
Серед інших причин нещасних випадків стали допуск до роботи без проведення відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці, невиконання вимог інструкцій з охорони праці, а також численні технічні причини: конструктивні недоліки, недосконалість технологічних процесів, незадовільний технічний стан машин, сільськогосподарської техніки і обладнання тощо.
Виходячи з аналізу причин і обставин виробничого травматизму за останні три роки та враховуючи рекомендації комісій з розслідування нещасних випадків на виробництві, ефективними заходами профілактики можуть стати:
- посилення трудової та виробничої дисципліни;
- належна організація проведення відповідних інструктажів, навчання та перевірки знань з питань охорони праці;
- забезпечення безпечної експлуатації машин, сільськогосподарської техніки та виробничого обладнання;
- передбачення технологічної перерви для працівників протягом 20-30 хвилин після кожних 3-4 годин роботи зі встановленням оптимального графіку обідньої перерви;
- проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівників;
- забезпечення працівників відповідними засобами індивідуального захисту;
- забезпечення ефективного та дієвого контролю за станом охорони праці;
- дотримання правил дорожнього руху тощо.
Зазначені та подібні заходи не вимагають від власників підприємств значних фінансових, трудових, матеріальних витрат, в той же час сприятимуть збереженню життя і здоров’я працюючих, зменшенню матеріальних і моральних збитків.

 Управління АПР

 

Роботодавцям, спеціалістам та фахівцям з питань пожежної безпеки 

З настанням пожежонебезпечного періоду різко зростає ймовірність загорання лісів, торфовищ та сільгоспугідь.
Основними причинами виникнення пожеж в агропромисловому комплексі є сукупність погодних факторів, недотримання правил пожежної безпеки та планів дій щодо пожежного захисту лісів, торфовищ та сільгоспугідь у літній пожежонебезпечний період.
З метою недопущення виникнення пожеж керівникам необхідно :
  • провести інструктивні механіками, бригадирами тракторних бригад сільгосппідприємств щодо забезпечення пожежної безпеки на період збирання врожаю і заготівлі грубих кормів;
  • скласти та затвердити схематичні плани протипожежного захисту врожаю, на яких нанести: смуги прокосів, місця розміщення зернотоків, зерноскладів, польових станів, скиртування грубих кормів, місць встановлення знаків пожежної безпеки, тракторів з плугами, перекриття тимчасових доріг тощо;
  • обладнати та привести у відповідність протипожежне водопостачання, підготувати для забору води всі наявні водонапірні башти, пожежні водоймища , інші інженерно-технічні споруди протипожежного призначення та під’їздні дороги до них;
  • забезпечити сертифікованими вогнегасниками об’єкти сільськогосподарського виробництва, провести роботу щодо вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій, встановити телефонний зв’язок на зерноскладах і складах грубих кормів;
  • підготувати місця для зберігання сіна та соломи, складування грубих кормів, огородити та обладнати їх блискавкозахистом і засобами пожежогасіння;
  • встановити агітаційні матеріали (трафарети, листівки, панно, знаки безпеки тощо) у місцях збирання врожаю, зберігання та переробки зерна і грубих кормів щодо збереження врожаю від вогню;
  • організувати патрулювання пожежонебезпечних ділянок сільгоспугідь забезпечити їх засобами наглядної протипожежної агітації та знаками попереджувального характеру;
  • організувати проведення роз’яснювальної роботи серед працюючих щодо дотримання правил пожежної безпеки при відвідуванні лісів, переміщенні по території сільськогосподарських угідь
Управління АПР