Головна Новини Децентралізація влади Доступ до публічної інформації Запобігання проявам корупції Безвізовий режим: запитання та відповіді

Зайнятість населення

 

ПРО НАСЛІДКИ  НЕ ЛЕГАЛІЗОВАНИХ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН
ДЛЯ НАЙМАНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Заробітна плата  - одна з головних  економічних категорій, що поєднує  інтереси працівників, роботодавців, держави і безпосередньо впливає  на рівень життя  населення. На жаль, в умовах сьогодення часто доводиться  зустрічатися з таким явищем, як виплата заробітної плати «в конвертах».

Заробітну плату в «конвертах» , без   перебільшення , можна назвати однією з  найбільших на сьогодні проблем в економічному та соціальному розвитку нашої держави. Ні для кого не секрет,  що частина заробітку суб’єктами господарювання виплачується нелегально. Біда ж у тому , що  й самі наймані працівники погоджуються одержувати або всю заробітну плату, або  її частину «у конвертах». Трапляється, що працівники навіть не знають про те, що їхня  «прозора»  зарплата відрізняється від  тої, яка записана у відомості  нарахування заробітної плати. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка   про доходи , наприклад, для отримання  кредиту  чи для  пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії. На сьогодні  громадяни мусять самі  вирішувати , що для них є  найголовнішим – жити одним днем чи мати впевненість у завтрашньому дні  та отримувати  певні  соціальні гарантії. Вчасна та повна сплата соціальних внесків – це прямий обов’язок роботодавців перед працівниками для отримання  ними права на пенсію в майбутньому.

Для того,  щоб уникнути  неприємних ситуацій у майбутньому можна вже  сьогодні  ознайомитись з усією необхідною інформацією,  зареєструвавшись на  Веб-порталі Пенсійного фонду /роrtal.pfu.gov.ua/

Пенсійний фонд надає зручну можливість здійснювати постійний контроль за даними, що впливають на пенсійні права. Для застрахованих (працюючих або самозайнятих) осіб на Веб-порталі надається інформація, накопичена в базах даних персоніфікованого обліку щодо внесків , сплачених за особу в Пенсійний фонд України . Така інформація є дуже   важливою для майбутньої пенсії.

Порушення чинного законодавства  тягне за собою негативні наслідки, такі як  соціальна незахищеність найманого працівника, а саме:

-          Відсутність  трудового стажу;

-          Відсутність оплачуваної відпустки;

-          Неможливість скористатися лікарняними під час хвороби, допомогою по безробіттю та інше.

Не слід  забувати , що для  обчислення розміру  пенсії враховується  лише той період, протягом якого особа підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за які щомісяця сплачені страхові внески, в сумі не меншій від мінімального.

Шановні працівники ! Не залишайтесь осторонь, бо йдеться про Ваші права. Маючи дуже сумнівний виграш сьогодні – Ви однозначно програєте  у майбутньому. Адже тіньова зарплата  - це глухий кут для Вашого соціального  захисту сьогодні та  майбутньої пенсії. Наполягайте на легалізації Вашої  заробітної плати ! Скористайтесь правом на оплату лікарняного, гідний відпочинок, достойну пенсію!

 

 

 

 

 

ДО  УВАГИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗАПАСУ, УЧАСНИКІВ АТО/ООС ТА ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ! 

Проект «Україна – Норвегія» у Миколаєві оголошує набір учасників на весняний семестр (лютий-травень 2019 р.). Початок  з 22.02.2019 р. Учасники проекту мають змогу пройти курс професійної перепідготовки на базі ЧНУ ім.. П.Могили за спеціальністю «Бізнес планування та організація підприємницької діяльності». В рамках курсу будуть викладатися:

-         Створення бізнес-ідей;

-         Бізнес планування;

-         Правові основи започаткування та ведення малого бізнесу в Україні;

-         Ведення обліку у сфері малого бізнесу (управлінський та бухгалтерський);

-         Інформаційні технології у сфері підприємництва (програма 1С);

-         Основи менеджменту та маркетингу, тощо.

Для реалізації професійної перепідготовки в рамках проекту «Україна-Норвегія» залучаються як викладачі ЧНУ ім.. П.Могили (професори, доктори наук, успішні підприємці-практики), так і відомі українські та міжнародні (Норвегія) спікери.

Окрім професійної перепідготовки участь у проекті передбачає проходження соціально-психологічної адаптації, участь у психологічних та бізнес тренінгах (формування упевненості в собі, навичок ціле покладання та перспективного планування, тайм-менеджменту, пошуку бізнес – партнерів та інвесторів, само презентації, ділової комунікації, управлінської компетентності тощо).

Результатом проходження курсів буде створення конкурентного бізнес-плану, котрий може брати участь у конкурсах на фінансування власного малого бізнесу від Миколаївської обласної адміністрації та або Фонду зайнятості населення.  Учасникам, що успішно пройдуть курс перепідготовки видається свідоцтво про підвищення кваліфікації державного зразка та міжнародний диплом від університету NORD (Норвегія).

Правовий, психологічний супровід та загальна організація проекту забезпечується благодійною організацією «Конверсія військових кадрів».

Телефон координатора набору груп: Олександр Геннадійович моб. 0506212968, 0933866279.

Навчання проводиться безкоштовно. Проект фінансується коштом Міністерства закордонних справ королівства Норвегія.

До участі у проекті запрошуються військовослужбовці ЗСУ, що плануються на вивільнення, військовослужбовці запасу, учасники АТО та ООС, члени їх сімей, звільнені співробітники МВС, НГУ, ДПСУ та члени їх сімей.

Навчання буде проводитися 5 днів на тиждень (понеділок, вівторок, четвер, п’ятниця у вечірній час з 17.30 до 20.15, в суботу з 9.00 до 13.30).

 

 

УВАГА!!! ОГОЛОШЕНО КОНКУРС НА НАДАННЯ ОДНОРАЗОВОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ ВІДКРИТТЯ ВЛАСНОЇ СПРАВИ УЧАСНИКАМ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ.

 

У межах реалізації  розпорядження Миколаївської облдержадміністрації від 27.12.2017 року № 570-р «Про затвердження порядку надання одноразової допомоги для відкриття власної справи учасникам антитерористичної операції» ( далі - Порядок)  на засіданні конкурсної комісії з питань надання одноразової допомоги для відкриття власної справи учасникам антитерористичної операції  прийнято рішення про оголошення конкурсу проектів серед учасників антитерористичної операції для надання одноразової допомоги для відкриття власної справи в Миколаївській області у квітні 2019 року.

Учасники АТО зможуть отримати з обласного бюджету одноразову допомогу для відкриття власної справи.

           Претенденти на отримання одноразової допомоги для відкриття власної справи повинні відповідати таким вимогам:

– мати статус учасника АТО;

– підготувати проект за встановленою формою.

  До проекту для участі у Конкурсі додаються:

– копія документа особи, що підтверджує статус учасника антитерористичної операції.

     –  копія паспорта громадянина України заявника;

– копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника;

– довідка про відкриття рахунку в банку.

Детальні умови участі у конкурсі визначені в  Порядку, який розміщено на офіційній інтернет-сторінці Департаменту соціального захисту
населення Миколаївської обласної державної адміністрації  (http://sotszahist.mk.ua/images/stories/docs/inform/2018/r_570-r.pdf).

 Також, ознайомитися  з Порядком надання одноразової допомоги для відкриття власної справи учасникам антитерористичної операції можна в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації  (відділ з питань праці та зайнятості). Телефон для довідок  9 14 89.

 

 Звернення до керівників підприємств, установ та організацій Миколаївської області, голів профспілкових організацій

Миколаївська обласна державна адміністрація, обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» та обласна рада профспілок звертаються до керівників та голів профспілкових організацій підприємств, установ та організацій області всіх форм власності, які використовують найману працю, із рекомендацією підвести підсумки виконання зобов’язань по колективних договорах 2018 року, а також розпочати роботу по укладанню нових або подовженню дії укладених колективних договорів на 2019 рік..

Необхідність укладення колективних договорів, які покликані регулювати виробничі, трудові, та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією, підприємства, зумовлена тим, що трудове законодавство не в змозі врахувати особливості діяльності кожного підприємства, установи та. організації. Цілком природно, що такі різнопланові відносини, як відносини між працівниками і роботодавцями, потребують локального правового регулювання.

Сучасний дієвий колективний договір, укладений з урахуванням можливостей підприємства, повинен враховувати та забезпечувати життєво важливі потреби працівників - збереження робочих місць, гідну заробітну плату та недопущення її заборгованості, збереження здоров’я через безпечні умови праці, розширення соціальних гарантій та визначення конкретного механізму їх реалізації. Такий колективний договір є надійною основою для сталого розвитку підприємства, вія дисциплінує та згуртовує трудовий колектив, підвищує відповідальність працівників та адміністрації підприємства, забезпечує працівникам можливість і мотивацію працювати якісно та продуктивно, дає впевненість у майбутньому як для роботодавця, так і для членів трудового колективу.

Нагадуємо, що правові засади ведення соціального діалогу, розробки, укладення та виконання колективних договорів регулюються Законами України «Про колективні договори та угоди» та «Про соціальний діалог в Україні».


Альтернативна (невійськова) служба

   Альтернативна служба є службою, яка запроваджується  замість проходження  строкової військової служби і має на меті виконання обов’язку перед суспільством.

  Право  на альтернативну службу мають громадяни  України, якщо виконання військового обов’язку суперечить їхнім релігійним  переконанням і ці громадяни   належать до діючих згідно з законодавством України релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю.

   Громадянин України , який проходить альтернативну службу, користується всіма соціально – економічними , політичними  та особистими  правами  і свободами , за винятками , визначеними  цим  та іншими законами України, відповідно до Конституції України, і виконує всі обов’язки громадянина   України.

  На альтернативну  службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить  їхнім релігійним переконанням, документально або іншим чином  підтвердили істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідні рішення.

  Строк альтернативної служби у півтора рази перевищує строк військової служби, встановлений для солдатів і сержантів, які  проходять  строкову  військову службу в Збройних Силах України та інших утворених відповідно до закладів України військових формуваннях. Для осіб,  які мають вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем підготовки спеціаліста  або магістра, строк альтернативної служби у півтора рази  перевищує  строк військової служби, встановлений для осіб, які мають відповідний освітньо-кваліфікаційний рівень.

  Час перебування громадянина на альтернативній службі зараховується  до його страхового стажу.

  Для вирішення питання про направлення  на альтернативну  службу громадяни після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку  встановленого законодавством періоду проведення призову на строкову військову службу,  особисто подають до комісії  за місцем проживання мотивовану письмову заяву.

  Трудові відносини між громадянином, який проходить альтернативну  службу та підприємством, установою, організацією здійснюються на підставі письмового строкового трудового договору і регулюються законодавством про працю, за винятком , передбаченим цим Законом.

  Під час проходження альтернативної (невійськової) служби громадянину надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю п'ятнадцять календарних днів. За перший рік альтернативної служби відпустка надається після відпрацьованих одинадцяти календарних місяців. Громадянин має право звернутися до комісії з мотивованою заявою щодо зміни місця проходження служби, а також  дострокового звільнення з неї на підставах, передбачених Законом.

  Альтернативна служба припиняється у разі закінчення строку її проходження або достроково за рішенням комісії.

  У разі призову громадянина на строкову військову службу у зв’язку з ухиленням від проходження альтернативної служби строк  альтернативної служби до  строку військової служби не зараховується. Але коли громадянина призвано на строкову військову службу за його власним бажанням, строк альтернативної служби зараховується до строку військової служби із розрахунку півтора місяці альтернативної служби за один місяць строкової військової служби.

  Громадяни району, які за релігійними переконаннями, бажають проходити альтернативну (невійськову) службу необхідно завчасно звернутися з письмовою заявою до комісії у справах альтернативної (невійськової) служби.