Головна Новини Децентралізація влади Доступ до публічної інформації Запобігання проявам корупції Безвізовий режим: запитання та відповіді

Податкова інспекція інформує

^Нагору

 Доходи від надання майна в оренду підлягають декларуванню. 

Якщо громадяни здають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати. 

Відповідно до статті 164 Податкового кодексу підлягають декларуванню доходи, отримані від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок. Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізособа – підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець. 

Також, оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна. 

Нагадаємо, кампанія декларування минулорічних доходів громадян триває до 3 травня 2017 року. Декларації про майновий стан і доходи громадяни повинні подавати до ДПІ за місцем своєї податкової адреси. 

З 1 квітня індивідуальні податкові консультації надаватимуться по-новому.

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що з 01.04.2017 року набуває чинності нова редакція статті 52 «Податкова консультація» Податкового кодексу України. Зазначені зміни передбачені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797-VIII.

Зокрема, скорочено термін надання контролюючими органами безоплатної податкової консультації за зверненням платників податків з 30 до 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Також, визначено обов’язкові вимоги до оформлення звернення платників. З 1 квітня звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі  повинно містити:

найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по-батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надаватиметься, йому надсилатиметься відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян". 

Увага !!! Важливо !!! 

Починаючи з 2017 року, у разі якщо фізичними особами - підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». При цьому сума єдиного внеску в місяць не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску 704 грн. (3200 х 22%). 

Заступник начальника А. М. Ігнатьєв

 У разі припинення діяльності фізичні особи підприємці зобов’язані подати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску 

Відповідно до пп. 4 та 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є ФОП, в тому числі ФОП платники ЄП, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. 

У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності  (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 435). 

Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає в день подання такого Звіту, відповідно ЄВ повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно. 

Крім цього, зняття з обліку ФОП, в тому числі ФОП платників ЄП, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку. 

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, така особа користуються правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника ЄВ в частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність. 

За порушення норм Закону № 2464 платники ЄВ несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до ст.ст. 25, 26 Закону № 2464 та ст. 165 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями. 

Відповідні роз’яснення надані листом ДФС від 30.12.2016 № 41658/7/99-99-13-02-01-17. 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301)

Затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання електронного цифрового підпису 

Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 15.12.2016 №180 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм: 

Реєстраційна картка (для юридичної особи); 

Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця); 

Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки; 

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 22 грудня 2016 року. 

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 31 березня 2017 року включно.

Скасовано спецрежим для сільськогосподарських товаровиробників

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що згідно з підпунктом 4 пункту 2 розділу ХІХ "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з 1 січня 2017 року втрачає чинність стаття 209 Кодексу, яка регламентує умови застосування спецрежиму сільськогосподарськими товаровиробниками.

Одночасно, з 1 січня 2017 року набуває чинності Закон України від 20 грудня 2016 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році", яким внесено ряд змін до Кодексу в частині врегулювання окремих питань, пов’язаних із скасуванням спецрежиму.

Таким чином, з урахуванням вказаних вище змін передбачається, зокрема:

- скасування реєстрації суб’єктів спецрежиму та переведення їх на загальну систему оподаткування;

- закриття рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ), які додатково відкриті відповідно до пункту 2001.2 статті 2001 Кодексу сільськогосподарським товаровиробникам (далі – додаткові електронні рахунки);

- обмеження терміну реєстрації податкових накладних, складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг в межах спецрежиму;

- перенесення від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, що сформувалася в результаті здійснення сільськогосподарської діяльності, до податкової декларації з податку на додану вартість, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом.

Зазначене стосується всіх сільськогосподарських підприємств, що до 1 січня 2017 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу, включаючи платників, які були зареєстровані як суб’єкти спецрежиму (подавали податкові декларації 0121 – 0123), так і тих, які відповідно до пункту 209.18 статті 209 Кодексу відповідали критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спец режиму, та залишали суми ПДВ від реалізації сільськогосподарської продукції у власному розпорядженні (подавали податкові декларації 0130).

Державною фіскальною службою України в листі від 03.01.17 № 8/7/99-99-15-03-02-17 «Про скасування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства» надано роз’яснення щодо анулювання реєстрації суб'єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ, подання податкової звітності з ПДВ за перший звітний (податковий) період 2017 року, закриття додаткових електронних рахунків та граничного терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Не пізніше 15 січня сільгоспвиробники повинні здійснити реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ інформує, що згідно з пунктом 48 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу (з урахуванням внесених змін) реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, визначених відповідно до пункту 209.7 статті 209 Кодексу, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року. Про це зазначено в листі ДФС України від 03.01.17 № 8/7/99-99-15-03-02-17 «Про скасування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства».

Реєстрація таких податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних не може здійснюватися з порушенням вказаного терміну.

Отже, усі податкові накладні/розрахунки коригування, складені сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарської продукції у межах спеціального режиму оподаткування, у тому числі з порушенням терміну реєстрації, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Кодексу (тобто податкові накладні/розрахунки коригування, складені сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарської продукції у межах спеціального режиму оподаткування, у яких дата складання до 31.12.2016 року включно), можуть бути зареєстровані лише до 15 січня 2017 року включно. Починаючи з 16 січня 2017 року реєстрація таких податкових накладних та розрахунків коригування здійснюватися не буде.

Який розмір ЄВ застосовують роботодавці при нарахуванні заробітної плати (доходу) найманим працівникам?

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, щ відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) роботодавці:

- підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр)), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;

- фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру);

- фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту);

- дипломатичні представництва і консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами;

- дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України;

- підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб:

- військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу;

- патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

- осіб, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами;

- осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України, органах Міністерства внутрішніх справ України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту;

- осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини;

- одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за інвалідом I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства;

- інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції (у тому числі постійне представництво інвестора-нерезидента), що використовує працю фізичних осіб, найнятих на роботу в Україні на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем в Україні, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру).

Згідно з ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) нараховується:

- для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого) частини першої ст. 4 Закону № 2464, – на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами;

- для платників, зазначених в абзаці сьомому п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, – на суму грошового забезпечення кожної застрахованої особи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами; допомоги, надбавки або компенсації відповідно до законодавства.

ЄВ для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ.

У разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ.

При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄВ, встановлена частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464, застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).

Терміни сплати єдиного внеску

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що терміни сплати єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, у 2017 році залишаються незмінними.

Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої  статті 9 Закону України № 2464).

Фізичні особи - підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року (абзац третій частини восьмої статті 9 Закону № 2464).     

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року (абзац четвертий частини восьмої статті 9 Закону № 2464).

 Увага платників єдиного соціального внеску :

  Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє , що з 1 грудня 2016 року мінімальна зарплата зросла до 1600 грн, в зв’язку з чим мінімальний розмір ЄСВ (22% від мінімальної зарплати) становитиме 352,00 грн.

  Також, звертаємо увагу платників єдиного внеску: наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Звітність зі змінами, внесеними наказом № 813, подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 1 грудня 2016 року.

З роз’ясненням із зазначеного питання, наданим листом ДФС України від 08.11.2016 №35758/7/99-99-13-02-01-17, можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Законодавство» (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/70274.html).

Телефон для довідок 9-17-82

Заступник начальника А. М. Ігнатьєв

 Звіт по платі за землю подається за новою формою

Єланецьке відділення Очаківської ГУ ДФС в Миколаївській області повідомляє, що з 01 січня 2016 року для складання податкової звітності з плати за землю використовується нова форма податкової декларації, яка затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560.

При цьому, чинний порядок подання звітності не змінено. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) і надалі самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При цьому, за платником плати за землю і надалі зберігається право подавати звітну податкову декларацію щомісяця, що звільняє від обов’язку подання річної декларації. Як і раніше, базовим податковим періодом лишається рік.

Для визначення розміру земельного податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з врахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2016 №6-28-0.22-201/2-16 проінформовано, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 01 січня 2016 року становить 1,433, а для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) – 1,2.

Оскільки з 01 січня 2016 року плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень та згідно ст.12 ПКУ приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів в частині плати за землю і, зокрема, визначають ставки земельного податку  в межах передбачених статтями 273-277 ПКУ, а також перелік пільг зі сплати податку.

При цьому, у разі якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення плати за землю, земельний податок справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пп.12.3.5 п.12.3 ст.12 ПКУ).

З метою правильності визначення розміру земельного податку в частині застосування відповідної ставки податку на 2016 рік пропонуємо звернутись до органів місцевого самоврядування та контролюючих органів за місцезнаходженням земельної ділянки щодо отримання інформації про прийняті ними розміри ставок земельного податку на 2016 рік. Також, отримані від місцевих рад копії вказаних рішень, платники плати за землю можуть переглянути на офіційному веб-порталі територіальних органів ДФС у розділі «Рішення місцевих рад».

Додаткові матеріали

Форма декларації (Завантажити) http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/232570.html

Алгоритм складання податкової декларації (Завантажити) http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/232570.html

Роз’яснення щодо складання податкової звітності з плати за землю можна отримати за телефоном : 9-22-66 або за адресою : вул. Горького 14/1 каб. № 12 

Заступник начальника А. М. Ігнатьєв

 Декларацію з акцизного податку за новою формою слід подати не пізніше 20 січня 2017 року 

Державна фіскальна служба України у листі від 09.12.2016 р. №39423/7/99-99-15-03-03-17 нагадала, що наказом Мінфіну від 26.09.2016 р. №841 викладено у новій редакції: форму декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку, а також роз’яснила, які саме зміни відбулися у них.

Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов’язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А,Б,В,Г,Д,Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності, а також розділу, що заповнюється працівниками Державної фіскальної служби України після подання Декларації.

З метою уникнення помилок при заповненні платниками декларації акцизного податку з нумерації розділів Декларації вилучено літеру „Ґ”, у зв’язку з чим розділ „Ґ” став розділом „Д”, відповідно розділ „Д” став розділом „Е”.                                             

Додаток 6 „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів” викладено у новій редакції, відповідно до якої бланк Додатка 6 розділено на два розділи:

розділ І заповнюється суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі – платниками акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пивом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, тютюном та промисловими замінниками тютюну;

розділ ІІ заповнюється суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі – платниками  акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.

Додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов’язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.        

До інших додатків внесені лише деякі зміни і уточнення.

Враховуючи норми п.46.6 ст.46 ПКУ, особи, визначені статтею 212 ПКУ як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 року за грудень 2016 року. 

З 1 січня вводиться нова форма декларації про майновий стан і доходи

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи. Так, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та зміна порядку розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.

Зокрема, оновлена податкова декларація про майновий стан і доходи складається із семи розділів та містить два додатки, а саме:

- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами (додаток Ф1);

- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою (додаток Ф2).

Також у новій редакції викладено Інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року.

Звертаємо увагу, що нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

Понад 26,5 тис. грн. повернеться платникам у вигляді податкової знижки

За словами заступника начальника Очаківської ОДПІ Андрія Ігнатьєва , у січні – жовтні 2016 року 26 фізичних осіб   скористалися правом на податкову знижку. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників склала 26,5 тис.гривень.

Нагадаємо, податок повертається протягом 60 календарних днів з дня подання декларації. В основному до складу витрат громадяни відносили витрати на власне навчання або навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення та витрати на іпотечне кредитування.

Щоб скористатися правом на  податкову знижку за 2015 рік громадянин повинен заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до кінця поточного року. Декларація подається до податкової інспекції за місцем проживання за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 8 

Заступник начальника А. М. Ігнатьєв

Пільги зі сплати земельного податку для фізичних осіб

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачено статтею 281 Податкового кодексу України.

Так, від сплати податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Зазначимо, звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Також від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних паїв в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Роботодавці нараховують єдиний внесок у розмірі 22 відс. суми заробітної плати найманим працівникам

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ, що відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) роботодавці:

підприємства, установи та організації, інші ЮО, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр)), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших ЮО, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;

ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру);

ФО, які забезпечують себе роботою самостійно, та ФО, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту);

дипломатичні представництва і консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами;

дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України;

підприємства, установи, організації, ФО, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, допомогу або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб:

військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу;

патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

осіб, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами;

осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України, органах Міністерства внутрішніх справ України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту;

осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини;

одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за інвалідом I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу або компенсацію відповідно до законодавства;

інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції (у тому числі постійне представництво інвестора-нерезидента), що використовує працю ФО, найнятих на роботу в Україні на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП в Україні, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру).

Згідно з ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) нараховується:

для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого) частини першої ст. 4 Закону № 2464, – на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди ФО за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами;

для платників, зазначених в абзаці сьомому п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, – на суму грошового забезпечення кожної застрахованої особи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами; допомоги або компенсації відповідно до законодавства.

ЄВ для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ.

У разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ.

При нарахуванні заробітної плати (доходів) ФО з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄВ, встановлена частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464, застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).

Доходи фізичної особи від здавання в оренду землі підлягають оподаткуванню

  Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. ст. 759, 762 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно з п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу.

Підпунктом 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Кодексу передбачено, що податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

При цьому об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Доходи від надання в оренду (суборенду) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу (у 2016 році – 18 відс.)
(п.п. 170.1.4 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).

Крім того, п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Згідно з п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу.

Відповідно до п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого відповідно до п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 Кодексу включається, зокрема дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу.

Ставка збору становить 1,5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету
(п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (п.п. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

 Про внесення в Реєстр неприбуткових установ та організацій бюджетних установ 

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ, в зв’язку з численними запитами, повідомляє про порядок внесення в Реєстр неприбуткових установ та організацій бюджетних установ.

Згідно п.14.1.17 п. 14.1. ст. 14 Кодексу визначено, що бюджетна установа – це установа у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України (далі БКУ).

Відповідно до п.12 ст.2 БКУ під бюджетними установами розуміють органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного чи місцевого бюджетів.

Бюджетні установи є неприбутковими.

Бюджетні установи здійснюють свою діяльність на основі кошторису – основного планового фінансового документа, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов»язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Отримані в установленому порядку бюджетними установами кошти як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності (власні надходження бюджетних установ) належать до доходів бюджету і використовуються бюджетними установами на цілі, визначені ст. 13 БКУ.

Таким чином враховуючи положення БКУ, бюджетні установи взагалі не наділені правом розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої установи, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) , членів органів управління та інших пов”язаних з ними осіб, а їх доходи (прибутки) є доходами бюджету.....

 Довідки за телефонами 9-22-66.

 Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, надійдуть до місцевих бюджетів у розпорядження органів місцевого самоврядування.

  В усіх країнах Європи і більшості країн світу цей податок існує і його сплачують громадяни. В Україні він сплачується в місцевий бюджет (тобто бюджет, де проживають громадяни, які володіють нерухомістю). У зв’язку з децентралізацією, реформою місцевого самоврядування, органам місцевого самоврядування надано більше повноважень і більше коштів. Такі кошти дійсно поступили до місцевого бюджету і місцева влада є їх розпорядником.

  Податок на нерухоме майно сплачують юридичні та фізичні особи відповідно до 266 статті Податкового кодексу України. Податок сплачується власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. Державна фіскальна служба отримує інформацію із державного реєстру речових прав щодо власників майна (житлової і нежитлової нерухомості) і на підставі цієї інформації нараховується податок громадянам.

  Кодексом передбачено типи об’єктів житлової і типи об’єктів нежитлової нерухомості. До житлової нерухомості відносять приватний житловий будинок, житловий будинок садибного типу, прибудову до житлового будинку, квартиру, кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах, дачний будинок, садовий будинок, котедж. До об’єктів нежитлової нерухомості, які є власністю громадянина, відносять, зокрема, будівлі готельні, будівлі офісні, гаражі та криті автомобільні стоянки, господарські (присадибні) будівлі- допоміжні (нежитлові) приміщення та інші.

  Відповідно до законодавства, кожний громадянин, який має у власності квартиру, або будинок, або змішані типи (квартиру і будинок) має право на зменшення його бази оподаткування. Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 метрів квадратних. Для будинку (будинків) така пільга надається в розмірі 120 кв. метрів. Тобто, якщо площа всіх будинків (чи одного будинку) не перевищує 120 кв. метрів, то громадянин не сплачує податок. І для змішаних типів: якщо одночасно є і квартира, і будинок, загальна площа, яка підлягає оподаткуванню, зменшується на 180 кв. метрів.

  Органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо надання пільг та встановлення ставок оподаткування податком на нерухоме майно.

  Кодексом передбачено, що ставки податку на 2015 рік для житлової нерухомості встановлюються на рівні до 2 відсотків, від розміру мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня звітного року), за кожний квадратний метр, який перевищує надану пільгу. Для нежитлової нерухомості на 2015 рік ставка податку до 1 відсотка. Тобто при сплаті податку у 2016 році береться до уваги мінімальна заробітна плата, яка була встановлена на 1 січня 2015 року – 1218 гривень.

  Податок нараховує державна податкова інспекція за місцем проживання громадянина, незалежно від місцезнаходження об’єктів його житлової або нежитлової нерухомості. Такі нарахування проводяться контролюючими органами на місцях і до 1 липня поточного року кожному громадянину надсилається або вручається відповідне податкове повідомлення-рішення про суму нарахованого податку, до цього документу додається квитанція та повідомлення про сплату податку з реквізитами для його сплати.

  Громадянину не потрібно шукати рахунки для сплати податку, підбирати якусь спеціальну фінансову установу. Він може зайти до будь-якого банку та сплатити податок.

  У разі, якщо Ваше майно підпадає під критерії виникнення зобов’язання щодо сплати податку на нерухомість та виникнення будь яких запитань з питання нарахування або сплати податку на нерухоме майно, просимо, звертатись до Єланецького відділення Очаківської ОДПІ за адресою : смт.Єланець вул Горького 14/1 каб.6 або за телефоном : 91782

 Отримати податкову знижку можна до кінця року 

  Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ нагадує, що прийом податкових декларацій від громадян на отримання податкової знижки за підсумками 2015 року здійснюється до кінця 2016 року.

Право на податкову знижку мають громадяни, які в 2015 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували протягом року:

- за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

- проценти за іпотечним житловим кредитом;

- суму страхових внесків, премій та пенсійних внесків страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї;

- за допоміжні репродуктивні технології;

- за оплату вартості державних послуг, пов’язаних з всиновленням дитини;

- за переобладнання транспортного засобу;

- на будівництво (придбання) доступного житла.

Звертаємо увагу платників: громадянин, який не скористається правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного 2015 року, втрачає можливість використати таке право в наступних роках. 

Декларації приймають в Єланецькому відділенні Очаківської ОДПІ за адресою: смт. Єланець, вул. Горького , буд.14/1, каб № 6.

Телефон для довідок 9-17-82 .

 Платники запитують: Яка відповідальність застосовується до фізичної особи за несвоєчасну сплату військового збору за наслідками подання річної декларації про майновий стан і доходи? 

Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ інформує:У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України (за 2015 рік – до 1 серпня2016 року), такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення встановлених Податковим кодексом Українистроків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргунараховується пеня. При нарахуванні суми грошового зобов’язання контролюючими органами нарахування пені розпочинається: від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із Кодексом.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

 Єланецьке відділення Очаківської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області доводить до відома платникам – юридичним та фізичним особам про особливості нарахування та сплати плати за землю.

Так, місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які в межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Ст. 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

При цьому, за відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (п.12.3 ст. 12 Кодексу).

Зазначену норму враховують ідля розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до вимог Кодексу місцеві радине мають права встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.

Поряд з цим відповідно до статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування»:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/63743.html

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 ПодатковогокодексуУкраїни підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 жовтня 2015 року за №1171/27616.

Крім того, нагадуємо, що згідно з інформацією, наданою Держгеокадастром, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433, а сільськогосподарських угідь - 1,2.

Платники плати за землю – юридичні особи відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПодатковогокодексуУкраїни самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до20 лютого включно подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.Визначене у податковій декларації податкове зобов’язання (у тому числі за нововідведені земельні ділянки) сплачується рівними частками, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст. 287 ПКУ).

Звертаємо увагу платників – юридичних осіб, що проведеним Державною фіскальною службою України порівняльний аналіз податкової звітності з плати за землю, поданої у 2015 та 2016 роках виявлено зокрема незмінність (або зменшення) сум податкових зобов'язань у 2016 році порівняно з 2015 роком незважаючи на індексацію нормативної грошової оцінки земель, а також некоректне заповнення зазначеної податкової звітності. У зв’язку з цим пропонуємо перевірити правильність складення податкової декларації з плати за землю, виправити допущені помилки і уточнити дані податкової звітності на 2016 рік.